5. Δημιουργία διαδραστικού εκπαιδευτικού περιεχομένου

Θεόδωρος Θωμάς

Περιγραφή

 

Διαδραστικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο

Χρήση του H5P στην ηλεκτρονική μάθηση

του Θεόδωρου Θωμά, Προσωπικό Τεχνικού Εργαστηρίου, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ

tthomas@frl.uoa.gr

Περιεχόμενο μαθήματος

Το H5P είναι ένα πρόσθετο για συστήματα δημοσίευσης ιστοσελίδων όπως το Canvas, το Blackboard, το Moodle, το Wordpress, το Drupal ή το Open eclass που διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν, να μοιράζονται και να επαναχρησιμοποιούν διαδραστικό περιεχόμενο όπως διαδραστικά βίντεο, παρουσιάσεις, παιχνίδια, κουίζ και άλλα.

Αυτές οι Διαδικτυακές Διαδραστικές Δραστηριότητες παρέχουν ευκαιρίες στους μαθητές ως εκπαιδευόμενους να σκεφτούν κριτικά για όσα διδάσκονται και υποστηρίζουν την ευελιξία που ζητούν οι μαθητές επεκτείνοντας το μαθησιακό περιβάλλον. Μπορεί να αναπτυχθεί μια ποικιλία δραστηριοτήτων: σενάρια μελέτης περίπτωσης, διαδραστικές τεχνικές επιδείξεις, τρισδιάστατες εικόνες με εντοπισμό περιοχών ενδιαφέροντος (hotspots- πληροφορίες roll-over- κινούμενα σχέδια), καθώς και ερωτήσεις κουίζ σε μια ευρεία ποικιλία διαφορετικών μορφών- συμπλήρωση κενών, drag and drop με βάση εικόνες και κείμενο, μαρκάρισμα της λέξης, διαδραστικό βίντεο και διακλαδώσεις σεναρίων. Οι εκπαιδευόμενοι λαμβάνουν ολοκληρωμένη, αυτόματη ανατροφοδότηση και η εμπλοκή τους με τις δραστηριότητες H5P μπορεί να παρακολουθείται από τους εκπαιδευτικούς.

Κατά τη διάρκεια αυτών των βίντεο, θα δούμε πώς λειτουργεί το εργαλείο συγγραφής για πολλούς από τους υπάρχοντες τύπους περιεχομένου. Θα δούμε πώς να δημιουργήσουμε μια παρουσίαση με διαδραστικές διαφάνειες, βίντεο εμπλουτισμένα με αλληλεπιδράσεις, διαδραστικά περιβάλλοντα 360, διλήμματα και αυτορυθμιζόμενη μάθηση, καλαίσθητες και σύγχρονες κάρτες flashcards, εικόνες με πολλαπλά hotspots πληροφοριών, ραβδογράμματα και κυκλικά διαγράμματα υπαγορεύσεις με άμεση ανατροφοδότηση, εργασίες με σύρσιμο και απόθεση κειμένου, εργασίες με λέξεις που λείπουν από ένα κείμενο, χρονοδιαγράμματα γεγονότων με πολυμέσα και ευέλικτες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

Μαθησιακοί στόχοι

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα μάθουν

  • Πώς να δημιουργείτε και να επεξεργάζεστε περιεχόμενο H5P
  • Πώς να επαναχρησιμοποιήσετε το υπάρχον περιεχόμενο H5P
  • Πώς να χρησιμοποιήσετε πολλούς από τους υπάρχοντες τύπους περιεχομένου H5P
  • Πώς λειτουργεί η εισαγωγή και η εξαγωγή
  • Πώς αντιμετωπίζεται το πολύγλωσσο περιεχόμενο

Αφού παρακολουθήσουν τα βίντεο, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  • Επιλέξτε τον κατάλληλο τύπο δραστηριότητας για τους διδακτικούς τους στόχους
  • Δημιουργήστε ελκυστικές μαθησιακές δραστηριότητες, όπως κουίζ, διαδραστικά βίντεο, δραστηριότητες drag and drop και άλλες οπτικές δραστηριότητες.
Βιβλιογραφία - Αναφορές

MacKenzie, L., & Ballard, K. (2015). Μπορεί η χρήση ατομικών διαδικτυακών διαδραστικών δραστηριοτήτων να βελτιώσει τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Journal of Online Learning and Teaching, 11(2), 262-266.

Martínez-Caro, E., & Campuzano-Bolarín, F. (2011). Παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των φοιτητών σε κλάδους μηχανικής: παραδοσιακές έναντι μικτών προσεγγίσεων. European Journal of Engineering Education, 36(5), 473- 483.

Sweller, J. (1994). Θεωρία γνωστικού φόρτου, μαθησιακές δυσκολίες και σχεδιασμός διδασκαλίας. Μάθηση και διδασκαλία, 4(4), 295-312.

Rekhari, S., & Sinnayah, P. (2018) H5P and Innovation in Anatomy & Physiology Teaching στα Πρακτικά του Συνεδρίου της Higher Education Research and Develoopment Society of Australiasia (HERDSA). Αδελαΐδα, Αυστραλία.241.

Wilkie, Zakaria & McDonald. H5P Διαδικτυακές διαδραστικές δραστηριότητες ως εναλλακτική λύση στις διαλέξεις. Πρακτικά του συνεδρίου για τη βελτίωση της πανεπιστημιακής διδασκαλίας, 2018.

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -